On the (corona) road again!!!

13 oktober 2020 - Zaragoza, Spanje

Reis naar denia 11 okt

Daar gaan we weer!!!!!

We hebben vorige week woensdag de knoop door gehakt, we gaan toch naar Spanje met de camper. Maar niet lekker langzaam toerend richting camping Denia, maar zo snel mogelijk.

Naar ons idee zitten we daar qua covid19 misschien wel beter dan nederland, waar het nu toch echt de verkeerde kant op gaat. Hoe dan ook, we zullen voorzichtig zijn.

Al kregen we wel een voorbode, de avond voor vertrek lekte het keukenraampje ineens, terwijl t al veel meer geregend heeft!!

Ok Fried met de kitspuit, in de regen, inmiddels expert... Mooi dat is klaar, lek gedicht

He wat zie ik daar.... binnen op t plafond, ook een lek, via een pijpje. Als tijdelijke oplossing, een paraplu erboven, in Denia aan de slag!

Zondagocht om 4 uur vertrokken, want we laten ons niet meer tegenhouden 😝 en om 1800 uur aangekomen in Tours. Geen problemen bij de grenzen. Redelijk rustig op de weg, maar dat is mijn beleving tussen het vele knikkebollen in, Fried (the dedicaded driver) vond t voor een zondag en corona, vrij druk. Ik heb ook geen grens overgang meegemaakt 🙃.

Op de camping in Tours was t heel rustig. We hadden ons best gedaan om voor 1800 er te zijn, anders zou receptie dicht zijn. Dat is gelukt, maar ondanks de bordjes elke dag open tot 1800 was er niemand, vive la France. Na rondlopen en op bellen gedrukt te hebben, kwam er toch een ongeschoren Fransman in joggingpak, zonder mondkapje aan. Die ons met tegenzin ingeschreven heeft, wilde dat we dat de volgende ochtend zouden doen, maar ik had geen zin om dan niet te kunnen vertrekken wanneer we wilden, omdat er eerst betaald zou moeten worden.

Verder alles perfect.

Chinees mie soepje met biertjes van onze neef Jordi, lekker!

Geslapen als een blok! 9 uur pas wakker de volgende ochtend 😁. Beetje stijf van t harde bed, ff wennen nog. Maar na ons ontbijt weer on the road again. Next stop 500 km Aire sur l'adour vlakbij Pau met nog 2 opties als we toch nog meer km kunnen maken naar de Somport tunnel of pas richting spaanse grens. Dit is onderweg geschreven, dus vul ik straks aan wat t geworden is.

Maandag 12 oktober

Het is Oloron geworden, 100 km verder.

Prachtig plekje. Waren te laat voor de receptie, maar konden bellen en kreeg ik code voor de poort, mocht een plekje uitzoeken en volgende dag betalen.

Wederom miesoepje met bier en uitgeteld in bed, vandaag overigens de hele dag co-pilot geweest zonder in slaap gevallen te zijn 😋. Was ook wel nodig, want de TomTom doet oik maar wat😩!

Woensdag 13 oktober

Na een verfrissende douche, lekkere volle straal maar niet erg warm, zucht,

btw die van Fried was wel warm....

Ontbijten, Teun uitlaten, betalen. Weer op pad, nu in 1 streep naar Denia 650 km, door de Somport tunnel de grens over, die zijn we inmiddels gepasseerd, no problemo!!

Tot in Denia!!!!

1. Caroline:
    13 oktober 2020
    Vanavond dus lekker in denia! Super
  2. Marijke:
    13 oktober 2020
    Da's nog eens een vlot tochtje. Veel plezier!
  3. Marianne en Ed:
    13 oktober 2020
    Haai bofkonten. Leuk verslag. Goeie reis gehad dus. We zagen dat het weer in Denia uitstekend is. Mooi voor jullie. Hier wordt het alleen maar kouder en lopen de besmettingen op. Vanavond nieuwe maatregelen; horeca op slot enz. Daar gaan onze uitjes. Nou veel plezier en tot horens. Ook namens de tekkels voor Teun. 💋
  4. Miranda:
    13 oktober 2020
    Fijn dat de reis zo goed verloopt. Vanavond hopelijk wat anders te eten dan een miesoepje ;-) X
  5. Christa Primowees:
    13 oktober 2020
    Leuk verhaal Mattie. Nou we zitten naar jullie uit te kijken zal een latertje worden denk ik.
    Groeten van ons vanaf het strand en het water is nog heerlijk om te zwemmen. 👍😉
  6. Mattie:
    13 oktober 2020
    Geen miesoepje maar boterham 🙃. Jippie morgen zwemmen eerst op zoek naar de zonnebrand!!
  7. Anja:
    14 oktober 2020