Op naar december

28 november 2020 - Dénia, Spanje

Hallo lieve allemaal, ik hoop dat het met jullie net zo goed gaat als met ons!

Hier alles goed, wel sinds 2 weken kouder en vandaag regen. Zwemmen in de zee zit er voorlopig niet meer in helaas!

Vanwege de verandering van temperatuur zijn we weer verhuisd, nu naar een plek waar vanaf ochtend tot 1530 zonnig is, wel moet er dan natuurlijk wel zon zijn 😜.

Leek wel op een normale verhuizing van een woning, wat een boel spullen alweer verzameld, keukententje, sportspullen (tja moet t wel bijhouden dus thuisgym) maar we staan er. Onze buurtjes waren een dag eerder al verhuisd, heel verstandig, nu zijn we weer bijna buurtjes, ze komen niet van ons af😊.

De camping is wel heel anders dan de vorige jaren, 35% gevuld, terwijl vorig jaar het vanaf december vol was! Geen spelletjes-, film- of dart-avonden meer in de social room. Juan van de bar, die wel open is (900-1300 & 1700-2100) gaat eind vh jaar met pensioen, dus afwachten wat en of er vervanging komt....  Wel klets ie je de oren vd kop, terwijl hij de eerste jaren, nooit met ons sprak, behalve het noodzakelijke voor de bestelling.  Tegenwoordig komt hij er (op gepaste afstand 😷) bij zitten, wel goed voor ons Spaans, al zorgt dat altijd voor verwarring 😂.  In Denia zijn de restaurants en bars ook nog geopend, dus dat is wel heel fijn. Niet dat we elke dag buiten de deur eten, ik heb natuurlijk niet voor niets zo'n keukentent opgezet (inmiddels al 2x) dus er wordt vaak door mij gekookt. 1x per week lekker buiten de deur. Natuurlijk wel met lekker weer terrasjes. Binnen en buiten zijn mondkapjes verplicht, behalve natuurlijk tijdens eten, drinken en ook tijdens sporten. En op je eigen pitch hoeft t ook niet.

Donderdag met de buurvrouw naar een groot winkelcentrum geweest, ipv (Black) vrijdag. Lekker rustig was het. Over de route heen (en terug 😜) ga ik niets zeggen, we hebben afgesproken het er niet over te hebben 😂. Qua shoppen goed geslaagd, hele dag weggeweest, dus niet met lege handen thuis gekomen 😜. De mannen zaten te schaken in de bar en vonden het allemaal wel lang duren. Tja ik ben dan ook expert winkelen, soort duurloop, volgens mn smartwatch (😊) 17562 stappen, 12,5 km gelopen!!! Voorlopig toch wel even klaar met shoppen, goh dat zelfs ik dat zeg...  (buit is toch binnen 😍)

Nu zitten we Formule 1 te kijken, terwijl de regen gezellig op t dak tikt, wel minder gezellig als ik naar buiten moet natuurlijk 🙄. Fried heeft alle lekkages goed gerepareerd, daar is de regen  weer een goede test voor geweest 👌.

Teun vindt t overigens helemaal nergens goed voor, die regen, die ligt lekker onder een dekentje op zn nwe kussen 🙃.

Ben vorige week weer met spaanse les begonnen, via Skype met de dochter vd eigenaar camping. Behalve dat ik zelf ontzettend aan t hakkelen was, bleek de verbinding dat ook te doen, dus volgende keer ergens zitten met goed internet. Ik heb huiswerk gekregen, dus zal me niet vervelen tijdens de regen, geen excuses...  Ik had gezegd, dat vorig jaar t voir mij teveel was, al die verschillende tijdsvormen, het bleef niet hangen, erger nog, ik haalde vanalles door elkaar 😋. Dus simpel deze keer. Kreeg ik een mailtje met huiswerk, waarin ze schreef:"rustig aan Mattie, gewoon doorlezen" wel een document met 144 pagina's 😳. Volgende week weer half uurtje les.

Nou jullie zijn weer helemaal bij.

Hasta la próxima vez ❤️💋🍸

1. Andre:
    28 november 2020
    Weer een prachtverhaal Mattie en Fried.
    Blijf genieten, ondanks de buien.
    Op naar Kerstmis!
  2. Mattie, Fried en Teun:
    28 november 2020
    😘 En hoe gaat t met jullie?!
  3. Andre:
    29 november 2020
    Met ons gaat het gelukkig uitstekend. Heerlijk weer, alhoewel... de komende 2 dagen 34 graden is een beetje warm.
    Nu 32 graden, af en toe een flinke bui en onweer en dan genieten we weer van een heerlijke zwoele avond en nacht.
    Wij komen de 'winter' hier ook wel door met deze temperaturen.
  4. Miranda:
    29 november 2020
    Fijn om te lezen dat het goed gaat daar (en dat het daar ook af en toe regent ;-)) Hier alles prima, redelijk weer (wel wat kouder dan bij jullie) maar goed genoeg om nog veel te kunnen wandelen. X
  5. Mattie, Fried en Teun:
    30 november 2020
    Fijn dat t bij jullie ook goed is. Ja we zorgen voor wat slechter weer af en toe, anders komt iedereen hier zitten 😜
  6. Els:
    2 december 2020
    Leuk om over jullie belevenissen op de camping te lezen en dat het jullie goed gaat. Prettig dat daar de horeca geopend is en jullie af en toe uit eten kunnen gaan. Helaas, de horeca hier is nog steeds gesloten.
    Moeilijke tijd voor Peter en Michael.