On the move again

27 maart 2014 - Ubud Palace, Indonesië

dat was dan weer het einde van een leuke brommertoeroverbuurman, gisteren laat aangekomen, dacht rustig plekje rijstveld te hebben. not!

Zo tijd om weer eens een ander stekje op te zoeken, nog wel,zelfde plek, 1 april (hoe toepasselijk...) vertrekken we uit Ubud.

Vorige week hebben we nog een paar prachtige wandelingen gemaakt door de rijstvelden hier. De eerste beetje langer dan gepland, ik had een kaartje waarop de route (min of meer) stond en leek een leuk, niet zo groot, rondje. Eerst werden we al uitgenodigd om bij kunstenaars Batik te bekijken, Fried wilde eigenlijk niet, dacht dat het te lang zou duren en we anders in het donker moesten lopen, natuurlijk niet zei ik nog, het is maar een klein rondje! Dus even mee gelopen, mooi huis waar allemaal lekkere hapjes en drankjes klaar stonden, niet genomen (al was t moeilijk....) en natuurlijk veel Batikdoeken, vast heel mooi, maar niet onze stijl, de kunstenaar (Balinees) werd nog uit bed getrommeld, die lag blijkbaar boven lekker te maffen;) maar ja, wij moesten maar weer eens gaan.... Maar dit is wel DE plaats voor kunstenaars uit het buitenland, ik zie nog wel ruimte voor spekstenen!

Afijn door met de wandeling, die was prachtig, maar er kwam geen eind aan en ja hoor, de zon ging onder... uiteindelijk ons huis wel weer terug gevonden in t pikke donkder, door rijstvelden maar ook veel donkere steegjes, na 3 uur gelopen te hebben ( en ik dacht hooguit half uurtje..., slechte kaart!)

Gisteren hebben we een brommer gehuurd, dat gaat hier stukken makkelijker dan in Thailand, geen paspoort inleveren, gewoon melden waar je logeert en dan is het goed.   Brommeren was wel veel zwaarder, sowieso druk en de weg heeft af en toe flinke kuilen, dus de bestuurder kan niet lekker vd omgeving genieten, zonder de passagier van blauwe billen te voorzien... Eerste stop zou Goa Gajah worden, de Olifantengrot en gelukkig gevonden, zou goed aangegeven staan, nou dat stond het ook, alleen meteen voor de ingang.... Eerst door een rij met verkopers heen geworsteld, al viel het gelukkig  nog mee,het was vroeg. Weer een mooi doek omgeknoopt gekregen, die krijg je gratis te leen bij de entree, maar voor die tijd proberen verkopers al zo'n saron aan te smeren met de mededeling dat je dat moet hebben , anders mag je de tempel niet binnen, helemaal waar natuurlijk, maar ze zeggen er niet bij dat je die al sowieso krijgt... Binnengekomen, loopt er meteen een oud mannetje als gids mee met nog maar weinig tanden en daardoor af en toe wat moeilijk te verstaan, maar begreep en zo zag het er ook wel uit, dat dit 1 vd oudste tempels op Bali is. Erg mooi hoor, prachtige bouwwerken en mooi aangelgde tuinen. We werden ook nog door een priester gezegend, maar daar moesten we natuurlijk voor betalen, en ik had het kleine geld al in wat donatiepotten gegooid, waardoor we nog 1 klein geld briefje hadden, die gritste hij snel weg en bleef erop hameren dat we 2 moesten betalen, laatste wat grotere briefje wilden we ruilen met die kleinere, maar ook deze werd snel weggegritst en dus alles weg, betekende wel pech voor onze krakkemikkige gids, klein geld was op...  Dat was een beetje zielig, maar we zeiden dat hij het met de priester moest oplossen..... Vonden we wel vervelend hoor... Maar geen zin in nog zo'n truc met t geld ;) Vervolgens door de wat meer wakkere en opdringerige verkopers naar de brommert en weer op pad.

Tja ook nu natuurlijk dat super kaartje vd vorige wandeling meegenomen, dus verkeerd gereden, verschillende kleine en piepkleine wegen gehad in de brandende zon, maar de tempel die ik nog graag wilde zien, Gunung Kawi, niet gevonden, aan bewegwijzering doen ze hier niet, behalve pal voor hetgeen je zoekt ;)

Achteraf lazen we dat er vaak gecontroleerd werd op de juiste papieren, je hebt voor een brommer hier een internationaal rijbewijs nodig, die hebben we dus niet en dan word je wel kaal geplukt door zo'n fijne politieagent.... Maar gelukkig niet aangehouden! 's Avonds heb ik nog een leuke les aerial yoga gevolgd bij een luxe yoga centrum, hoogste tijd dat ik weer eens wat anders doe dan op terrasjes of brommers zitten ;)

Vanmorgen gepakt voor de grote verhuizing, ik denk een kilometer verderop, 11:00 uur vertrekken we en deze keer een bungalow (geen airco) met zwembad(je) en wat denk je?: weersverwachting komende dagen REGEN!

Nog even leuk om te vertellen: vanmorgen, ja met mn luie ..... op t terrasje, zag ik aan de overkant, waar ze al vroeg begonnen zijn aan het bouwen van een huis, een toerist heel verbaasd op zn balkonnetje staan en naar de herrie naast 'm kijken, die was gisteren natuurlijk wat later aangekomen, 17:00 uur stoppen ze hier met werk en zag toen een fijn rustig plekje met uitzicht over rijstveld.... dat zag er, en vooral hoorde er, wel even ander uit vanaf 07:30 uur :))))

1. Leontine lamers:
    27 maart 2014
    had nu toch maar onze wegenkaart gehouden.

wij reizen met jullie mee super,

dikke zoen van ons
  2. Mattie, Fried en Teun:
    27 maart 2014
    ;)
  3. Veronique:
    29 maart 2014
    Ik heb ooit eens gehoord dat vrouwen en kaarten niet zo'n beste combi is; zal toch niet waar zijn???? ;-)
  4. Mattie, Fried en Teun:
    29 maart 2014
    natuurlijk niet Vero, was gewoon een slechte kaart ;)