Te voet door Ubud

23 maart 2014 - Ubud, Indonesië

Beeld rotonde Ubud: Arjunade scene is begonnen, acteurs in het veld, actie!Hallo allemaal,

Inmiddels beginnen we al een beetje ingeburgerd te raken in Ubud! Eerste dagen te voet, op tijdstippen dat t nog vol te houden is, want tussen 11:00-16:00 uur is het aardig heet...... te warm voor ons, maar we zitten in een leuk Guesthouse met een prima bungalow met uitzicht op een rijstveldje, zoals al eerder beschreven ;)

Gisteren (ochtend en namiddag) met de fiets op pad geweest, mooie ronde gemaakt en ik blijf het prachtig vinden hier, eigenlijk overal waar je kijkt mooie gebouwen, kan constant wel foto's maken ;)  Het enige nadeel voor ons, zijn de straatverkopers, maar ook dat begint al aardig te wennen. Ik ben heel even op de markt geweest, maar dat is zo'n gepluk en gehassel, daar heb ik Leontine voor nodig! Maar ik ga t nog wel een keer proberen (als ik goed uitgeslapen ben...).

Het is gelukkig een groot verschil met Sumatra qua gevoel maar ook qua uiterlijk. We waren eigenlijk van plan om de 27ste weer richting kust te trekken, maar de dag (30 mrt) voorgaand aan de stilte dag (31ste en dan mag je niet de straat op!) is er een grote optocht, Ogoh Ogoh met grote poppen die demonen voorstellen en die worden dan uiteindelijk verbrand. Dat willen we graag nog meemaken, dus nieuw huisje geboekt tot 1 april en dan richting kust. Waarschijnlijk toch naar het toeristische Kuta, omdat we graag de surfstranden willen zien en kunnen we zo elke week een andere plaats doen. Volgende week gaan we nog een brommertje huren om nog wat mooie tempels te bekijken en kunnen we mooi de straatverkopers ontlopen ;)

1. Veronique:
    :-)
  2. Andre:
    23 maart 2014
    Ben blij dat het jullie erg goed bevalt. Ik was er bang voor i.v.m. het toerisme wat dit eiland altijd trekt.

Als je naar Kuta gaat, kijk dan wel uit in zee... die kan daar echt gevaarlijk zijn. Er is een zeer sterke onderstroming die je zo de zee insleurt. Maar goed... hangt er een groene vlag dan is het redelijk veilig.

Veel plezier toegewenst verder!

Groet,
    André
  3. M.J.Simons:
    23 maart 2014
    Hallo lieverds Wat zien jullie daar een boel mooi's!!!! Ik geniet mee op de foto's.Warm is het daar wel vooral midden op de dag; dan moeten jullie een siesta doen, hoor. Nou de l;aatste maand maar niet te vaak verhuizen maar nog erg veel genieten. Lieve groetjes van mij t.Riet.
  4. Mattie:
    24 maart 2014
    Alleen met de zwembandjes in zee.....
  5. Andre:
    24 maart 2014
    Hahaha.... voor zeker zal dat niet genoeg zijn... beter flink opgepompte binnenbanden van een vrachtauto... dat zal je wel boven water houden.
  6. Leontine lamers:
    26 maart 2014
    SELAMAT PAGI

JULLIE NU ONDER DE WOL (,GRAPJE )ZWETEN OP BED BEDOEL IK

FIJN TE LEZEN DET JULLIE GENIETEN VAN MOOOI BALI .

BLIJF NOG MAAR LEKKER WEG ,HET WAS ZO KOUD BIJ THUISKOMST ..

2DAGEN IN BED MET MIGRAINE.

MAAR DE ZON GAAT KOMEN BELOVEN ZE

KUTA ZIJN WIJ NOOIT GEWEEST ,REUZE BENIEUWT NAAR JULLIE BELEVENISSEN DAAR .

EN MATTIE ZET HEM OP IN DE PASAR,DE HELFT VAN WAT ZE VRAGEN EN DAN EEN KLEIN TIKKELTJE OMHOOG GAAN .

EN WEG LOPEN ALS HET NIET DIRECT LUKT ,ZE KOMEN JE WEL ACHTER NA .SUCCES !!!!!!!!!!

fijn dat jullie genieten,en binnenblijven met de stilte dag anders komen de geesten weer terug

hele dikke zoen van ons
    leontine