Dag 3 / 29 dec Jungle-Oerangoetang tour Bukit Lawang

29 december 2013 - Bukit, Indonesië

onze eigen gids, Bikenog een oerangoetangVandaag was Bike op tijd! En iets over achten vertrokken voor de jungle tocht, voor de (semi-wild) oerangoetangs. Hij zou een aangepastte route doen ivm de rug van Fried. Nog geen 3 stappen in de jungle of de eerste (en enige!) mannetjes Oerangoetang hing al in de boom. Volgens Bike was dat echt geluk, want die zag je bijna nooit! Hij kwam ook verdacht dicht bij.... volgens Bike geen probleem, konden we mooi foto's nemen, maar wij schijters hadden zoiets van, staat erop, check, next..... ;) daarbij hadden we ook niet zo'n vertrouwen in onze gids. Onderweg kwam er nog een gids (in de leer) bij, Ren. Het was veel klimwerk en glad door de regen (sinds gisterenavond) en vaak stoppen, luisteren, wachten en vervolgens weer dezelfde weg terug..... Onderweg nog een fruit-stop, heerlijk! En er kwamen Thomas aapjes meteen erbij, die heel voorzichtig (het liefst) stukjes banaan aanpakten, voor sinaasappel draaiden ze de rug naar je toe ;) Lyches en passievrucht vonden ze, net als wij, ook lekker. Een aapje wist nog behendig een tros bananen te jatten, maar Ren deed z'n naam eer aan en het lukte hem om het terug te krijgen.
Daarna zouden we een flinke klim moeten doen naar de voedingsplaats voor de opvang oerangoetangs, maar uiteindelijk hebben we besloten om dat niet te doen en het eind weer terug te lopen naar de rivier, waar we eerst zoude n lunchen, om vervolgens te gaan raften, helaas ook dit laatste maar overgeslagen, want daar knapt je rug meestal niet van op... Maar de lunch  met dank aan de vrouw van Ren, was heerlijk en een hele ananas toe!
Tja en toen begon het lekker door te regenen en werden we samen in een band gezet en naar de overkant, door een echte flink wilde rivier, geduwt, lekker nat natuurlijk.... Maar heel over. Daarna weer naar huis gewandeld, met onze super regencapjes uit Thailand ;)
En nu liggen we lekker te relaxen in onze Oerangoetang kamer, tot we onze buiken weer rond kunnen eten, nog even een meeting met de organisator Omano en dan lekker slapen en dan morgen vanaf 8 uur een lange autorit naar Lake Toba!
Foto's van vandaag staan al op de ipad, voor de veiligheid ;)