dag 5 - 31 dec Samosir eiland

31 december 2013 - Tuk Tuk, Indonesië

bed voor de king vd kannibalentoba cottages, view eerste nachtNa een goede nachtrust en een goed ontbijt, ziet het er allemaal weer fijn uit ;)
Op voor de volgende tour. De dag was eigenlijk volgepland met 3 dorpjes waarvan de 2de ook een traditionele dans zou hebben. Ik had al plaatjes gezien met toeristen die aangekleed werden, maar omdat we tot nu toe alleen maar steeds vooral veel nutteloos heen en weer gelopen of gereen zijn, leek het me een beter plan om alleen de ochtend te vullen, gevraagd om het dans gebeuren te skippen (vond de gids natuurlijk heel jammer), 2 dorpjes en dan in hotel te lunchen en de rest vd dag voor ons zelf, omdat dag 6 alleen maar rijden terug naar Medan is. Daarbij moest er nog een vlucht en hotel geboekt worden...Lake Toba
Eerste dorp was een nagebouwd dorpje, waar een kanibalen volkje gewoond zou hebben, leuk gedaan en de gids van het dorpje bracht het ook leuk. Daarna dachten we naar het volgende dorp te gaan, maar stonden we in de file om tenslotte te tanken ( had de driver natuurlijk al veel eerder kunnen doen...) en vervolgens naar een pinautomaat, want we moesten nog gedeelte betalen vd tour, pin deed t niet en reden we om 14:30 uur terug naar hotel. Onze nwe kamer was natuurlijk per ongeluk al weggegeven, dus we konden niet de kamer in, eerst maar lunchen dan.
Gelukkig internet en druk bezig  geweest met zoeken naar vluchten. Probleem was dat we niet er op aan konden dat we voor 19:00 uur 1 jan op vliegveld zouden zijn, dus 1 voor de volgende ochtend geboekt, terug naar Penang Maleisie. Ook meteen het zelfde hotel geboekt en vervoer van vliegveld naar hotel geregeld. We hebben besloten om geen hotel voor die ene nacht te boeken, maar de nacht op het vliegveld door te brengen. geen zin in die onvriendelijke mensen in Medan.
Kamer was inmiddels weer ontruimd, maar omkleden voor zwemmen in meer hoefde ook niet meer... het was gaan regen, offcourse.... Kamer was simpel, maar ok, geen prachtig uitzicht zoals de vorige ( waar we ook maar heel even van hebben kunnen genieten). Maar warm water en bad :)
Voor Nieuwjaar was er een heerlijk buffet geregeld in hotel, we zaten naast aardige Noren, die weer hele andere ervaring hadden met Sumatra dan wij..... tja gewoon pech, maar ja, dat is al vanaf start in Medan.

We hebben het tot 22:00 uur kunnen redden en toen uitgeput naar bed, niets meegemaakt van Nieuwjaar, overal doorheen geslapen ;) Dus wel goed uitgerust voor de lange rit die gaat komen...