dag 1 / 27 dec Bukit Lawang

27 december 2013 - Bukit, Indonesië

uitzichtkmr 1de dief

Vanmorgen na een vroeg maar uitgebreid ontbijt: toast, yoghurt, fruit, roereitje, croissantjes (;  (wij konden er voorlopig weer tegen!) opgehaald door onze gids Bike met chauffeur en op naar Bukit Lawang. Heerlijk om Medan te verlaten, ondanks dat het laatste hotel erg prettig was. Fried ging ook nog eens net voor vertrek door zn rug, maar alles nog ok! (hele apotheek aan pillen hiervoor mee.....)
Bij de Eco Lodge werden we opgewacht door de organisator Omano. Door de korte termijn en ook de periode, was het moeilijk om kamers ts boeken en we zijn uitgeweken naar de Eco lodge ( weet niet meer waar we eigenlijk naar toe zouden gaan). Hij wist niet of we tevreden zouden zijn met de kamers ( ik had nl in de mail daarover een vraag gesteld, warm of koud water, prive-badkmr ed) dus hij dacht natuurlijk dat we heel,luxe verwachten, maar we konden 2 kmr-types bekijken en die zagen er prima uit, de leukste had een badkmr deels buiten en niet een echte douche maar een soort porseleine grote mand waaruit je je (met koud water) moest wassen. Uiteindelijk kwam er nog een derde kmr, die was helemaal super, de UrangUtang room, maar die is pas morgen beschikbaar, we hebben uiteindelijk gekozen voor 1 nacht leuke kmr, maar koude douche/bak en de andere 2 in de Oerang oetang kmr (warme douche). Nu zitten we in de Thomas Monkey Leaf.
Na de lunch (heerlijk Indonesisch eten: nasi goreng, sate, ed, hmm) zijn we met onze gids meegenomen naar een lokaal marktje en kregen nog zak vol met heerlijke lyches (al heten ze anders...Ranutang) daarna naar de vleermuizengrot, dat was flink klimmen en klauteren, maar mooi. Ik heb wel veel vleermuisjes uit de rust gestoord met mn flitslamp op de camera.... sorry bats......
Daarna naar huis opfrissen en waren we blij met onze koude bak ;). Ik had een pak met crackers buiten gezet, want de mieren hadden het zich al toegeeigend en ineens zie ik vanaf t bed uit mn ooghoek, een klein handje het pak koekjes weg trekken..... jatte een aap gewoon de crackers! daarna zag ik ook dat ie een puinhoop van het fruit vd markt had gemaakt, hadden we natuurlijk ook buiten katen staan... Gelukkig was ie wat banger voor ons dan andersom. Maar je zit dan wel ff raar te kijken ;) Dus allesbinnen en goed afsluiten!
Morgen gaan we vroeg op pad om Olifanten te wassen en ook stukje rijden. Tot nu toe zijn we erg blij met deze keus, maakt t nare gevoel over Sumatra weer beetje goed! Al gaan we waarschijnlijk wel na de tour vertrekken uit dit land....