Sumatra, start niet heel uitnodigend.....

26 december 2013 - Medan, Indonesië

en in de bus naar hotelHallo Kerstvierders!
Even een bericht vanaf een beetje eenzame Kerstdagen (maar gelukkig wel met zn 2-tjes).
We zitten nu inmiddels al in het 2de hotel (Swiss Belinn Medan) op de 3de dag op Sumatra. Onze eerste kennismaking met dit grote eiland was niet super, het hotel waar we hiervoor zaten, Pardede Int. Hotel, had totaal geen vriendelijk, laat staan behulpzaam personeel en ook de locatie was slecht helaas. We zijn gisteren nog even een stukje gaan lopen, richting centrum, maar snel weer terug gekeerd, want het voelde niet prettig om als enige westerlingen hier rond te lopen..... Helaas hadden we 2 nachten geboekt. Vandaag zitten we wat meer richting centrum, in een wat luxer hotel, personeel is prettig, hotel stukken beter en er is zowaar een fitnessruimte, waar ik zo direct maar eens gebruik van ga maken! Ook tv met filmkanaal, waar we tot nu toe nog helemaal niet naar gekeken hebben, maar komt nu wel goed uit.... Tja je betaald wel meer, maar voelen ons nu stuk prettiger. Ook hier blokje om gelopen, maar het is ook hier niet prettig om rond te lopen :( 
Voor morgen en de komende 6 dagen (tot na nieuwjaar) hebben we wat leuks in het vooruitzicht: we gaan een tour doen via meneer Omano van Sumatra Jungle Adventures te Bukit Lawang.
Deze reisorganisatie staat goed aangeschreven via diverse internet (en review)sites. We hebben uitgebreid email contact gehad met Omano en hebben er alle vertrouwen, maar vooral zin in! Morgen 8:00 uur worden we opgehaald en 1 januari weer afgezet bij Medan luchthaven.

Dit is het programma:

A six-day, five-night exclusive tour Bukit Lawang to Tangkahan and Lake Toba. Itinerary : 

Day one

Pick-up from Medan airport or hotel and private transportation to accommodation in Bukit Lawang and stay overnight there.

Day two

Early morning around 6:30am leave to Tangkahan (two-hour drive by car).after that start at 9am help elephant washing and then do elephant trekking for one hour.relaxing at the river and take a swim in the river and then to the hot spring. and back to Bukit Lawang in the afternoon and stay overnight there.

Day Three

After breakfast around 8am set up for two day trek, first walk to the feeding platform then continue walk through the jungle. stay overnight in the jungle.

Day four

This day back from a two day trek and after lunch get ready for journey to Lake Toba. During the journey you can stop to take a picture. Continue journey to Lake Toba via Pematang siantar, where you arrive at late afternoon, then cross to Samosir Island, where you stay overnight.

Day five

The following morning after breakfast start tour around Samosir Island. Visit the Ambarita village, then Simanindo to see Batak museum and Batak traditional dance performance at 10:30am. After the performance visit another village to see sarong/ulos or Batak blanket maker. You can stop for lunch before back to the accommodation in the afternoon. After the tour take a rest or swim in the lake on your last day at Lake Toba

Day six

Back to Medan airport or hotel (journey takes 6-7 hours).

Ik weet niet of we veel kans krijgen om te internetten/bloggen, maar zodra het kan, laat ik wat van ons horen! Sampai bertemu lagi

 

 

Foto’s

8 Reacties

  1. Claudia:
    26 december 2013
    Klinkt goed! Geniet en alvast een goed uiteinde! xx
  2. Andre:
    27 december 2013
    Ziet er goed uit wat jullie gaan doen.
    Ik weet niet of jullie nog verder gaan reizen in Indonesië of dat er een andere bestemming op jullie lijst staat.
    Vroeger reisde ik altijd met Vayatour in Indonesië. Uitstekende reisorganisatie. Als ik nu echter naar hun website kijk is het wel verwesterd, maar goed... je kunt altijd proberen als je meer van het land wil zien. Ik weet alleen niet wat de kosten op dit moment zijn. Toentertijd deed ik 10 dagen Java-Bali overland en dat kostte mij in totaal Dfl 140,- dus omgerekend nu ongeveer € 65,-. Dit was inclusief busreis en hotelovernachtingen. Ik spreek nu wel over 1989...
    Maar goed... Vayatour.com is hun website en het hoofdkantoor is in Jakarta.

    Ik wens jullie een goed uiteinde en een uitstekend 2014 toe!

    Groet,
    André
  3. Mattie:
    27 december 2013
    goede tip Andre, we kijken even joe de tour bevalt, want tot nu toe willen we liever weg hier... bali zal heel anders zijn. daar hebben we ook afgesproken met Canadees stel die daar duiklessen gefeven gebbben ;) en ouders van vrienden zitten er ook vanaf maart. maar eerst nog een keer 2 mnd thailand :) natuurlijk even afwachten of we nog wat willen doen straks na tour in Sumatra......
  4. Andre:
    27 december 2013
    Heyyy... geweldig dat ik zo snel een reactie krijg.

    Let wel... Bali is super toeristisch, dus niet echt leuk. Ik wil je daar wel voor waarschuwen. Het is een mooi eiland.... eigenlijk een prachtig eiland, maar te westers...

    Ik lees wel wat jullie gaan doen binnenkort. Voor nu alvast een heel prettige reis toegewenst.

    En nu ga ik naar bed... het is 1.10am.

    Groetjes,
    André
  5. Mattie, Fried en Teun:
    27 december 2013
    heeeey weltrusten Dree, wij worden over 45 min opgepikt voor onze 6-daagse tour! je hoort nog van ons!
  6. Veronique:
    27 december 2013
    Have a nice trip!!!! Jammer dat sumatra tot nog toe wat tegenvalt maar hebben jullie dat ook weer meegemaakt ;-) Hopelijk de tour komende dagen mooi!! Vast wel als ik het program lees.

    Zoen!!!
  7. Erwin Dijkerman:
    28 december 2013
    Hoi Mat en Fried, we zijn net te laat met reageren ws. Jullie zijn nu begonnen met jullie trip. Leuk! Ben benieuwd hoe dat is bevallen. Hopelijk beter dan jullie eerste dagen. We wensen jullie alvast een prachtig uiteinde en nog hele hele hele leuke, warme, gezellige dagen in het nieuwe jaar. Begint goed iig :).

    Liefs van Erwin en Cindy
  8. M.J.Simons:
    29 december 2013
    hallo Lieve mensen: ik denk dat jullie het bij het Tobameer best erg mooi zullen vinden. Ik hoop het maar, want je moet niet steeds met "tegenvallers"te maken hebben!!! Ik wens je alvast een goed uiteinde en een supergoed begin v. 2014.
    groetjes t. Riet