Dagje Georgetown en weer totaal nw plan ;)

23 december 2013 - Georgetown, Maleisië

nwe muurschildering!kleurrijk Georgetownmit unseren neue deutsche freundvaraanGisteren een groot stuk van Georgetown bekeken. Op t eerste gezicht ziet het er prachtig uit, maar van dichtbij toch veel vervallen en troeperig. Wel heel kleurrijk!

Toen we de 21 ste met de locale rapid (en dat is ie zeker, goed vasthouden!) bus vertrokken van Batu Ferringhi naar Georgetown, zijn we eerst afgezet bij Heritage Hotel, natuurlijk helemaal niet ons hotel, dat is nl Heritage Lodge (totaal andere prijsklasse ook) en een heel eind uit de richting... Dus weer lopen slepen met de koffers naar een andere opstapplaats en vervolgens weer een fijn stukje wandelen naar ons hotel/guesthouse. Maar zo komen we ook aan onze spor toe ;)

Hotel is redelijk, aardige eigenaresse, maar beetje te duur voor een backpackers hotel, want er zitten hier nl nog 3 kmrs met stapelbedden en gedeelde douches. Wij hebben een eigen kamer, wel heel ongezellig met 2 gescheiden kleine bedjes, maar wel eigen badkamer! (met warm water, als tenminste er niet teveel tegelijk aan het douchen zijn....)

Afijn, gisteren dus op pad geweest en wel met een mede hotelgast, Alex, een duitse jongen die net is afgestudeerd en hier in de buurt voor een Duits IT bedrijf gaat werken. Ik had nl gelezen dat er een gratis hop on - hop off bus door Georgetown reed en hij wilde ons graag vergezellen. We zijn bij het Fort van Cornwell de bus uit gegaan en verder gelopen naar de Pier waar nog een varaan het wateruit kwam, beetje eng.. maar op de film gezet (helaas ingezoomed en daardoor niet duidelijk...) maar een enge gigantisch grote 'hagedis'!

Via Little India, waar je volgens vele heerlijk kon eten, maar we hebben alleen maar kledingszaken en bollywoodvideotheeks gezien. Door naar Chinatown en daar hebben we natuurlijk wel heerlijk gegeten!

Alleen we moesten nog wel even bedenken waar we de volgende dag naar toe zouden willen vertrekken.... En de internet verbinding was/is natuurlijk slecht in het hotel, dus via agoda of andere hotelboekingssites wilde het niet echt lukken. Daarbij wisten we niet wat te doen...... Ivm de kerst is het erg druk overal en ook veel duurder. Cameron Highlands? Kuala Lumpur? Melaka? We hadden (jawel!) overigens wel een plan, we wilden naar de pracjtige eilanden aan de oostkant van Maleisie, maar daar zijn nu allemaal overstromingen, dus plan weer vd baan....  Maar een nachtje in onze lodge bij geboekt om de volgende ochtend te gaan beslissen en boeken.

Maar eerst naar de tandarts, want ik had het idee dat er een stukje vulling van een kies af was of misschien weer een scheur. Tandarts in de buurt gevonden, had ook meteen tijd om te kijken. Gelukkig bleek het ok te zijn, kostte me ook niets ;)

Daarna bij de Starbucks aan de ontzettend dure koffie gezeten, maar wel goed internet en daar een totaal nieuw plan gemaakt!

Mits onze reservering goedgekeurd wordt, vertrekken we morgen nar Medan, Noord Sumatra, Indonesië :))

Overigens vluchten we niet het land uit hoor, we zitten ver vd bomaanslagen.....

Morgen meer!

1. Veronique:
    23 december 2013
    plannen maken, plannen wijzigen, gewoon omdat je dat zelf wil..... de luxe 'van-niks-hoeft,alles-mag. ik zeg: VRIJHEID!!!
  2. Mattie, Fried en Teun:
    23 december 2013
    we zitten nog te wachten op bevestiging en e-ticket voor de vlucht, ging natuurlijk niet goed met betaling.... daarna iets om moeten zetten bij de bank en vervolgens moesten we 2 uur wachten, eer we het weer konden proberen... maar gelukt, pas na echt de tickets te hebben ontvangen, ga ik hotel boeken voor morgen..... als dat dan nog kan, want hier is dat alweer nu (00:00 uur)
  3. Jannie Roesink:
    Hallo Mattie & Fried,
    Wat leuk jullie verhalen. Cameron Highlands, Kuala Lumpur en Melaka zijn erg mooie plaatsen. Ik ben daar ook geweest heeeeeeel lang geleden (2000). Geniet nog maar lekker van jullie vrijheid. Fijne feestdagen (?) Goeie jaarwisseling en ik lees wel weer waar jullie zijnde volgende keer.