schijtduiven en schooimusjes

13 februari 2015 - Dénia, Spanje

schooimusjeJa hoor het is gelukt, echt een kind van mn vader, heb de musjes verpest.... Er was er 1tje beetje ziekjes en die heb ik wat bijgevoerd, maar kon natuurlijk niet de collega's dan niets geven, sindsdien komt er steeds 1 op het tafeltje naast t busje zitten piepen en natuurlijk kom ik dan naar buiten om wat te geven, maar tegenwoordig komen ze (natuurlijk al meerdere) al even voor het raam vd schuifdeur fladderen....
Er staat een groot bord op de camping, verboden duiven te voeren, die jaag ik dan ook braaf weg (behalve de torteltjes, die zijn zo ingetogen, die mogen blijven vind ik), ik heb (sttt) ook maar vogeltjeszaad gekocht (let wel: niet voor de duiven), want heb gelezen dat brood slecht is voor musjes. We krijgen nu ook verschillende soorten; roodborstjes, kwikstaartjes, zwartkopjes, merels, etc. Net een natuurdocumentaire, ja je moet wat zonder tv!

Gisteren wilde ik eens de nwe les op de sportschool gaan volgen: Modern dance, dus lekker wijde sportspulletjes aangedaan om goed te kunnen bewegen. Komt er een kleine Russische dame, prachtig opgemaakt, strakbroekje, bikinihesje (blote buik...) en zo'n buikdansslaaltje (met muntjes) om de billen, kreeg al vaag t vermoeden dat het geen moderne dans ging worden en nee, orientaalse dans en er kwamen alleen maar russische dames, voor mij gaf ze het nog wel in slecht spaans, maar kon ik ook niet verstaan, dus heb gezegd dat ze rustig in het russisch verder kon, ik huppelde/heupwiegde wel mee. Was blij toen de les eindelijk afgelopen was, buikdansen is niets voor mij ;)

Vandaag na, ik denk toch wel 2 weken, weer even stralend weer, lekker zonnetje, nog wel beetje fris maar warm genoeg om lekker lui in de stoel te relaxen. Wordt trouwens nog mooie boel straks, we zijn alleen aan de voorkant bijgekleurd en dan ook alleen maar; hoofd, schouders, armen en van knie tot teen, kuiten zijn nog maagdelijk wit! Fried heeft zelfs nog witte voeten, maar wel een ontzettend bruine kop :)

Gisteren de bustent weer opgezet, nou in een recordtijd, worden er nog handig in! Niet aan de voorkant, want het wordt er anders zo donker van in t busje, maar aan de achterkant, echt als kook-tentje, maandag moet ik nl voor Evert en Annet koken, die komen eten en dan moet het natuurlijk  niet gebeuren dat mn gas uitgeblazen wordt door de wind!

Volgende week zondag gaan we met een stel vd sportschool en vrienden, mee wandelen in de bergen door de amandel-en kersenbomengaard, die dan prachtig in bloei staan, hopen dat ik er niet allergisch voor ben.... ;) foto's volgen!

1. Caroline:
    13 februari 2015
    Hahah, moderne dans, dat je dat dirft na mijn verhaal over mijn gescheurde achillespees tijdens moderne dans! Maar gelukkig was het alleen maar buikdansen voor joi! Zie je wiebelen, hihihi! Volgende keer les paalsdansen? Kun je daarna leuke show geven aan de musjes en ander vogels... En aan fried natuurlijk! Gewoon aan die stevige bustent vasthouden! Dat
    Moet ook vast wel, want las dat er behoorlijk veel wind is in denia. Das wel weer jammer!
    Dikke zoen
  2. Andre:
    14 februari 2015
    Beste Mattie en Fried,

(Helaas) zit ik weer in Nederland, ben deze week teruggekomen na 8 1/2 maand buitenlands verblijf.
    Morgen met Che en Jim naar Barcelona voor 1 weekje.
    Jammer dat jullie niet in de buurt zitten, anders konden we bijkletsen.
    Ik vind jullie verhalen altijd interessant dus zal ze ook zeker op jullie weblog blijven volgen.

Geniet ervan daar, dat zullen wij ook doen en over 11 weken zit ik weer heerlijk in de Filipijnen voor lange tijd...
    Nederland kan me echt gestolen worden... brrrr... wat een (ziek) land.

Groetjes.
  3. Veronique:
    15 februari 2015
    Ik gok dat t nog wat drukker gaat worden daar op jullie vogelvoederplek, en nou maar hopen dat jullie niet 'gesnapt'worden haha. wow, de moderne dans na t verhaal van Caro?? Ik zeg: lef!!! Zoen zoen
  4. Mattie:
    15 februari 2015
    haha, ja ik weet niet wat voor dans Caro gedaan heeft, maar die heeft toch echt dr eigen moves erin gegooid!
    tja t kan ook eigenlijk gewoon niet meer op onze leeftijd he?!

andre, jammer, als het nou Valencia was geweest dan had het nog gekund! Tja dan wordt het misschien wel ooit op de Philepijnen ;)
  5. Benne Solinger www.Beninbeeld.nl:
    17 februari 2015
    Oh wat zou ik daar graag een video van zien Mattie, lekker aan het buikdansen en Russisch luisteren.... hahaha fijn dat het weer wat beter werd ennuh xal nix zeggen over de torteltjes of de andere vogeltjes die nooit gevoerd worden..... fijne tijd en groetjes van de buum..benne
  6. Wendy:
    21 februari 2015
    Hai matje, ik popel om jouw sportschool foto s te zien??? Zo te horen vermaken jullie je prima... Inmiddels beetje gewend aan de camper of stoot Fried nog steeds vaak zijn hoofd? Nou geniet nog lekker daar! X