Op de weg terug naar huis

21 mei 2023 - Puçol, Spanje

Valencia was leuk weer, 2 dagen rond geknald met de fietsjes, ik heb nog wat balkjes over 🙃.

Rustiek Valencianog een foto door Fried genomen, zie historisch Valencia op de achtergrond 😆

Nu richting Pineda de Mar, voorbij Barcelona. Het weer was super, net al 24grd wordt ook al wel te warm voor ons haha, nou als de weersverwachting klopt, dan gaan we nu richting regen tot huis. Regenpak en laarzen zijn mee, dus no problemo.

Camper heeft t goed gedaan, ok minder ruimte binnen, maar veel meer comfort. Bedden slapen goed, stoelen zitten als gegoten, dus helemaal top! Inmiddels weten we ook hoe (bijna) alles werkt, de eerste dagen nog wel wat gepruts met afsluiten en ook om t kookstel aan de praat te krijgen zijn we een half uur bezig geweest om erachter te komen dat bij de gasflessen een groen knopje ingedrukt moest worden, tja logisch maar ja. Ik laat af en toe t alarm nog wel afgaan, maar dan weet je ook dat t werkt 😅.

Voor degene die nog niet weten hoe t op de campings gaat, nog even een kort stukje:

Tegenwoordig is er bijna overal papier in de toiletten, maar verstandig om dit voor gebruik te checken... Verbaas je je er niet over, dat je eerst zal moeten schoonmaken voordat je zelf kan, zouden die mensen thuis de boel ook zo achterlaten?! Dan zit je nooit prive, om je heen wordt je begeleid met gepruttel en gesteun, maar echt, daar wen je aan! Douches zijn ook een uitdaging, tot nu toe heb ik er maar 1 gehad waar daadwerkelijk het water ook allemaal uit de douchekop kwam, ipv ernaast, zodat je het direct in je ogen krijgt of t totaal niet je lichaam vindt 🙃. Tja en als je al helemaal uitgekleed en ingesopt staat, ga je ook niet even naar een andere.... Je zou van te voren kunnen checken, maar dat bleek ook geen goede tip, omdat je dan al voor t uitkleden, nat kan worden 😅. Maar alles went!

Het is op de camping de regel dat de mannen het toilet (vd camper) legen en meestal ook de afwas, nou das mooi (niet tegelijkertijd natuurlijk)

En natuurlijk veel prietpraat met de mede campinggasten. Waar heb je hiervoor gestaan, waar kun je veel eten voor weinig, welke wijn voor weinig, afijn, belangrijke info. Het weer is ook hier een hot topic, maar ja thuis ook. Oh ja en bij aankomst, ook niet geheel onbelangrijk, hoe zet je je camper op de pitch. Vaak merk je dat als je nog geen buren had en na stad bezoek terugkomt, je precies met de stoelen naar elkaar zit te kijken of je jezelf in de schaduw gezet hebt en de camper lekker in t zonnetje 🙃.

En .. de juiste blokken voor onder de wielen mee, Fried dacht dat t een goed idee was om de kleine mee te nemen, die nemen niet zoveel ruimte in en zijn lichter... Ja ik had bij vertrek even niet opgelet. Hij dacht dat alle pitches wel redelijk vlak zouden zijn, nou niet dus, we rolden regelmatig t bed uit, wel weer makkelijk als je iets liet vallen, dat ligt meteen voorin haha. Volgende x de hogere blokken, deze kunnen op marktplaats 😆.

Nog vergeten te melden: onderweg zwaaien camperaars naar elkaar, dus er is niets met je camper aan de hand, dat hoort erbij 🙃. Al ligt t wel genuanceerd; hippe en oude bushes zwaaien niet naar de moderne en play it cool, zwaai als laatste 😆

Zo inmiddels 1100 uur, tijd voor een koffie stop, nog 320km te gaan vandaag

😘

1. Andre:
    21 mei 2023
    Nou, de reis zit er weer bijna op voor jullie dus. Dan mogen jullie weer een maand of 4 a 5 wachten tot de volgende trip begint.
    Heb genoten van jullie verhalen en foto's. Spanje was altijd mijn vakantie lievelingsland in mijn jeugd en nog steeds kom ik er ontzettend graag.
    Wij wensen jullie een veilige terugreis toe, geniet nog van het mooie Franse landschap en ga een gezellige periode tegemoet in Nederland.

Groet,
    André en Sheryle
  2. Mattie, Fried en Teun:
    22 mei 2023
    Dank je wel! Missch tot ziens in nl!
  3. Els:
    21 mei 2023
    Het was leuk om jullie reisverslag te lezen. Mooie reis met jullie comfortabele camper in Frankrijk en Spanje.
    Ik heb jullie tips voor de beginnende kampeerder gelezen. De sanitaire voorzieningen daar moet wel even op ingesteld raken.
    Ik wens jullie een voorspoedige, zonnige terugreis en een veilige thuiskomst.
    Lieve groet, Els
  4. Mattie, Fried en Teun:
    22 mei 2023
    Dank je wel Els, hebben ook zin om weer naar huis te gaan 😘
  5. Els:
    22 mei 2023
    Tot ziens in Deventer / Harfsen, Amsterdam!