26 nov 2015 on the road again

27 november 2015 - Lyon, Frankrijk

Yeah whoooo we zijn vertrokken !
Op naar het warme zonnige Denia in España!
Was nog ff kielekiele met t busje, maar alles voorelaarski.

En de gerepareerde kachel vd auto zelf werkt, helaas blaast er verder uit alle niet af te sluiten raampjes en deuren en gaten, gewoon (hele) koude lucht, dus lekker dik ingepakt in t bussie. Teuntje op een warm kussentje en in fleecedekentje fijn op schoot (enige zonder klachten).
Leek wel of het steeds kouder werd, zelfs nog verse sneeuw langs de berm brrr.

Eerste dag meteen door gekacheld net onder Dijon, Vignoles. Helaas was het donker toen we aankwamen en werden fijn op een modderig grasveldje geplaatst. Dus het nieuw geplaatste zeil is lekker ingelopen....
Tja en toen moesten we in de kou en donker de bus herinrichten. Alle dozen er weer uit, verplaatsen naar voren. Lampje wat ik meegenomen had werkte niet, gelukkig wel 1 op batterijen, maar in welke doos.... En zo bleven we lekker doorzoeken, altijd zat t net in de onderste doos natuurlijk. Electrisch kacheltje werkte perfect, was ook noodzakelijk!
Bed ook lekker breed (vergeleken bij de vorige dan). Wel tot de conclusie gekomen, volgend jaar veel eerder weg, voor de kou, dit lijkt wel camperen man .
Teun vindt het allemaal best, lekker op schoot tijdens de reis. Is wel wat verbaasd over de grootte van t 'huis', is al een paar keer in de bench gaan checken of daar misschien de rest zit.... Maar wederom geen klachten .
Nu weer on the road, iets minder ver dan gisteren, hopen dat we nog voor 1700uur net voorbij Beziers zullen zijn, dan kunnen we, nou Teun in iedergeval, de Spaanse grens ruiken!

1. Miranda:
    27 november 2015
    Haha, klinkt ook als cam(kram)peren, maar ja, je moet er wat voor over hebben om te overwinteren in Spanje ;-)
    Goede reis verder en knuffel voor Teun! X
  2. Carla:
    Hoi Mattie,
    Idd dit is bijna kreperen! Rijd maar lekker door naar de warme zon, daar gaat het jullie vast beter. Ik ben door diefstal mijn telefoon kwijt en dus ook jouw nummer. Stuur even een app ajb.

groetjes
    Carla
  3. Patricia:
    27 november 2015
    Geniet van jullie vakantie en trip. Kou is vast snel over. Gewoon even doorrijden en dan wordt het weer genieten en een luxe buitenleven.
  4. Andre:
    Beste Mattie en Fried,

Geweldig dat jullie weer vertrokken zijn.
    Wij zijn hier alles in dozen aan het stoppen, want ons huis is verkocht per 1 december en morgen (zaterdag) huizen we over.
    Ik ben dus ook weer in Nederland nu sinds 'n paar weken (net in de verkeerde periode, maar blij dat ons huis verkocht is).
    Nog 7 weken, dan mag ik weer terug.
    Genieten jullie nu alvast maar, want hier wordt het niet veel beter met het weer...

Groetjes,
    Andre
  5. Jannie Roesink:
    27 november 2015
    Hallo Mattie & Fried, wat heerlijk, jullie zijn weer onderweg naar Spanje. Jullie zijn er bijna. Geniet ervan. Het weer ziet er nog steeds goed uit in Spanje. Groetjes Jannie
  6. Leontine lamers:
    28 november 2015
    Lieve Mattie en Fried
    Heb snel beter weer en geniet dan van de warmte.
    Wij zijn wel blij dat jullie daar in Spanje zitten want dan hoeven we ook geen pakjes voor sinterklaas-avond te maken,immers
    Sint zit hier al een tijdje in het weliswaar koudere Holland maar wij krijgen lekker wel een pakje van hem.
    Jullie genieten van de warmte en wij van de pakjes.
    Tot mail's ,kus
  7. Mattie, Fried & Teun:
    28 november 2015
    thnz allemaal! wij zitten inmiddels in Spanje en gelukkig schijnt het zonnetje weer , we zullen een beetje terug schijnen naar nederland xxx
  8. Veronique:
    29 november 2015
    LEKKERRRRRRR weer. Hopelijk veel genieten dit keer nieuwe ervaring...met Teun. Kus!
  9. Els:
    29 november 2015
    Oh, wat heerlijk dat jullie in het zonnige zuiden zijn aangekomen zonder pech onderweg. Hier is het druilerig, regenachtig. stormachtig weer. Goed vooruitzicht dat jullie voorlopig in Denia kunnen vertoeven.
  10. Nicole Kipperman:
    30 november 2015
    Wat leuk dat we weer kunnen genieten van jullie mooie verhalen! Geniet van jullie reis! En Mattie, als je terug bent, kom weer is koffie drinken ;-)
  11. Suzanne:
    30 november 2015
    Wij. Waaien. Hier. Weg. Kom maar door hoor met zo'n tochtbusje, verdwenen lampjes en een modderig zeiltje. ;)) *totaal niet jaloers is*
    Have enorme dikke fun in mooi Denia met mopje Teun! Liefs Suz