aangekomen en gesetteld in Denia

3 december 2015 - Dénia, Spanje

Afgelopen zondag (29ste) zijn we aangekomen op de camping Los Pinos te Denia, waar we de komende 3 mnd blijven.

Het busje heeft t sneller (en beter) gedaan dan verwacht, we hebben deze keer wel de tolweg genomen en dat schoot (zelfs met een max van 85) lekker op. 2 overnachtingen in Frankrijk en nog 1 in Spanje.

Zonnetje schijnt, het is hier rond de 18 grd en uit de wind zelfs warmer. Het busje heeft het grandioos gedaan, geen problemen onderweg. Wel wennen met inrichten, met de vorige hadden we wat proefsessies kamperen langs de (nl) kust gedaan en wisten hoe/wat/waar. en zat een kast in en super veel opbergruimte ondrr t vaste dak. Deze kwam pas 2 wkn voor vertrek en moesten we tot aan de laatste dag nog aan knutselen, geen tijd meer om te testen, sowieso te koud.....

Na 1 dag was t al een zooitje in de bus, dus gisteren alles er weer uitgehaald en opnw geinstalleerd, we missen wel wat opbergruimte, maar ja we hebben nu wel een bed van 150 (ok matras 140) ipv 128! dus dan maar liever wat woekeren met de ruimte. Nu moet ik in bed echt op zoek gaan naar Fried ;).

Teun doet het ook uitmuntend, super reishondje. Onderweg lekker op schoot en in t busje ook happy! In het begin wel even wennen, ging ook af en toe de bench in, waarschijnlijk om de rest vh huis te zoeken ;) Iedereen moet er wel iets over zeggen en eraan komen (wel eigen risico, is wel een getijgerde teckel tenslotte).

Heel leuk om door alle bekenden weer zo warm ontvangen te worden, zowel camping als ook sportschool waar ik eergisteren meteen weer lid geworden ben voor de komende 3 mnd. En nu al spierpijn ;)

Het camperen was wel weer even wennen, frankrijk was heel koud, maar de eerste nachten hier ook, daarbij kwam dat ons plekkie vorig jaar redelijk zonnig was, maar na hevige regenval laatste mnd hier (mooi dat krijgen we dus niet meer) zijn de bomen flink gegroeid en was er totaal geen zon hier op de kampeerplaats:(. Gelukkig heeft gisteren de tuinman rigoreus alle in de wegstaande bomen gesnoeid en nu weer heerlijk zon! Kijk daar houden wij van, leuk die natuur maar moet wel praktisch zijn ;)

Ook het douchen op de camping was weer even wennen, de yoga-boompose om de kleren aan te trekken, zat er nog niet zo goed in, had eventjes tijdje niet gesport... meteen na douchen de schone droge kleren weer op de natte grond natuurlijk, maar we komen er wel! ben alweer in training, helaas nu al meteen spierpijn, wat de boompose geheel onmogelijk maakt.....  toiletpapier zelf meenemen zit er ook nog niet helemaal in, maar menu del dia (daghap)in de restaurantjes bestellen wel ;)

Ik zal nog af en toe wat foto's toevoegen via deze blog, maar berichtjes niet (zo vaak) is tenslotte same same als vorig jaar, voorlopig zitten we hier tot begin-half maart, natuurlijk altijd welkom er is vlakbij hotel Montgo of iets verder Palau Verde, sorry in t campertje geen plaats meer!

ik hoop dat jullie een fijne zachte winter krijgen en wij ook.,

grtjes

Mattie, Fried en Teun

1. Lynda (Dimence):
    3 december 2015
    Ha Mattie en Fried,
    Leef met jullie mee. Wij hebben in sept okt 2 maanden rondgereisd in Italië. Super en ja half oktober al koud! Maar met kachel en bed van 1.95! in de caravan was t goed te doen. Tja en nu.....back to normal
    Jullie enorm veel genieten daar! Lynda
  2. Veronique:
    4 december 2015
    Hai lieve mattie fried.
    heerlijke verhalen weer. goed oefenen op de Yoga boompose ;-)

dikke zoen