Bali! met een boem....

14 maart 2014 - Ubud, Indonesië

rijstveld bij ons huisjeHallo allemaal,

We zijn er hoor, in Bali en om precies te zijn Puji (al weten de eigenaars de naam zelf nog niet precies, of zijn er nog niet uit, want er staat soms ook Fuji) Bungalows te Ubud!

Maar wel gestart met een boem en wel in t hoofd, migraine :(

Jeetje wat een reis......  04:00 uur t nest uit, vervolgens boot, bus, vliegtuig Kuala lumpur, ontzettend onhandig gedoe door eerst door de immigration, dan pas bagageband, weer door douane en dan weer terug om te wachten op aansluiting vliegtuig naar Denpasar-Bal, dan weer douane pffff... Netjes op tijd geland 23:30.

Natuurlijk eerst weer nw visum invullen en afstempelen (nu wel gewoon na de koffers) en weer een maand erbij voor Indonesië. Tja dat moet later nog 1x verlengd worden met 2 weken. De chauffeur, Gung de, stond al netjes te wachten met zn zoon en heeft ons vlot naar Ubud gereden, al heb ik daar niet veel van mee gekregen, want helaas migraine, de eerste weer sinds tijden en hopelijk de laatste....

De ochtend startte (btw 7 uur later hier dan in NL) voor mij niet zo goed, maar om 7:00 uur stond al fijn de koffie/thee klaar en kon het ontbijt besteld worden, heerlijke pannekoekjes met banaan en fruit, helaas ging er bij mij alleen fruit in, maar zo meer voor Fried ;) Morgen toch wel heel veel zin in zo'n pannekoekje! :)

Rond 13:30 uur was ik eindelijk weer een beetje bij en kon ook genieten van ons prachtige uitzicht over het rijstveld. Nou is het een vrij klein rijstveld en kwamen we tot de conclusie dat dit nooit genoeg kan opbrengen, dus is dit speciaal aangelegd voor ons gasten van Puji bungalows en andere omliggende hotels. We kregen ook een voor een de acteurs te zien, die ingehuurd zijn om het wel echt te laten lijken, helaas is de casting niet door Job Gottschalk gedaan, we zagen toch duidelijk dat sommige eigenlijk gewoon achter de pc zitten als gewone job, de dames met de rijstmanden op het hoofd deden het wel erg goed, alleen jammer dat de voorste haar trainingspak nog aanhad, die was te laat om nog om te kleden.... De man met het grote kapmes, ging 'm eerst slijpen en toen mobiel bellen, waarschijnlijk met de ambulance.... niet meer terug gezien... Maar heel leuk allemaal vanaf ons eigen terrasje!

Vanmiddag even een ommetje gemaakt, maar wat prachtig hier! Ik weet niet of dit toevallig alleen (wederom speciaal voor ons) in deze omgeving zo is, maar waar je ook kijkt, prachtige gebouwen en rijstvelden. Jammer dat ik niet fit genoeg was vandaag om meer te bekijken. Behalve dan de migraine bij aankomst, is Bali tot nu toe een prettige verrassing! Tegenovergestelde ervaring met de douche......  ik wist dat we vrij basic zaten, simpele kamer maar wel,fijn terrasje, zonder airco, maar op het plaatje was wel een warm/koud waterknop te zien.... Die zit er dan ook, maar het warme gedeelte werkte niet :( Natuurlijk eerst lekker vol de kraan aangedaan terwijl ik er onder stond. Maar ach beetje afkoeling na al die warme dagen en voor de hoofdpijn, was ook niet erg....

Eerste (kleine) regenbui ook gehad, maar er zullen er vast nog meer volgen, regenseizoen eindigt pas eind van de maand.

En morgen gaan we alweer naar een andere plaats, dan worden we door Gung de gebracht naar Jan en Leontine in Candidasa! Die voor ons een nacht daar geregeld hebben, super, gezellig ook om in zo'n omgeving bij te kletsen! We zullen waarschijnlijk ergens in die omgeving nog een paar dagen blijven om daarna weer terug te keren naar Ubud en vanaf daar tochten te gaan maken, mooi centraal en tot nu toe heel prettig. Maar je weet maar nooit hoe de reis zal verlopen, 6 weken de tijd ;)

En we houden jullie op de hoogte van alle plannen en ook weer wijzigingen!

1. Andre:
    14 maart 2014
    Hopelijk dat je de komende tijd migraine-loos blijft Mattie!
    Ik ben blij voor jullie dat het tot zover goed bevalt.
    Was er een beetje huiverig voor dat het mogelijk tegen zou vallen, omdat het een intens toeristisch eiland is.

Maar goed... ik blijf jullie op de voet volgen en zie wel wat jullie gaan doen en of het goed blijft bevallen.

Iig heel veel plezier toegewenst!!

Groet,
    André

p.s. is het trouwens Jan... de broer van Fried die ook in Bali is waar je over schrijft?
  2. Tanja:
    14 maart 2014
    Hè lieve luitjes!
    Balen van die migraine.. Maar wat een lange reis met volgens mij erg veel drukte vind het niet zo gek dat je dan een boem krijgt! Maar hopelijk is de spons ook weer weg en kan je gaan beginnen met echt genieten!!!
    Goed om te horen dat de eerste indruk goed is. Erg leuk om de foto's van dit eiland te zien. heel anders en inderdaad erg mooi! Hebben ze hier ook free wifi of was dat alleen op Thailand?
    Ben dan ook weer erg benieuwd naar de verhalen en foto's! Veel plezier op de volgende stek!
    Xxx Tan
  3. Mattie:
    15 maart 2014
    Vanmorgen toch warm water ineens :)
    Ja hier ook veel free wifi en in onze kmr deze keer goede verbinding!
    Wij zijn ook benieuwd hoe het verder gaat bevallen Andre, toerisme zijn we natuurlijk wel gewend sinds Koh Phangan en George Town....... Jij hopelijk ook snel goede reis?!
  4. Veronique:
    15 maart 2014
    Balen van de migraine (ik ken t!!!) maar gelukkig is het verdere genieten al weer aan de orde. jullie nu waarschijnlijk richting mijn papa en mama. Echt leuk hoor!!!! veel plezier daar!!! Ze zitten naar mijn idee in een heerlijk oord dus!! XXX
  5. Mattie, Fried en Teun:
    15 maart 2014
    We zijn er! Warm welkom door je ouders, prachtig resort, heel mooi huisje met view over de prachtige tuin, vlakbij zee, geweldig! Hele leuke dag al gehad en ook samen een offer gebracht met Leontine ter ere van de volle maan bij de tempel hier, dus dat zit wel top met ons de komende tijd ;) We hebben meteen bijgeboekt tot je ouders weer vertrekken. Foto's volgen, die wilde niet door het internetdraadje..... xxx