Campinglife

6 december 2014 - Torre del Mar, Spanje

Hoogste tijd om jullie even op de hoogte te stellen van het leven op de camping.
Essentieel is om ervoor te zorgen dat je ALTIJD papier bij je hebt, want als je dan uiteindelijk een wctje gevonden hebt dat redelijk schoon is en je zit net lekker, hangt er natuurlijk geen papier..... Dat blijkt er pas te hangen, als je zelf wel wat hebt meegenomen.
Het lijkt heel fijn, zeker als je midden in de nacht naar de wc moet, als je dat gewoon in je eigen huisje kan doen, maar dan moet je wel de volgende ochtend je eigen chemisch toilet gaan reinigen.... Dit blijkt overigens alleen maar door mannen te mogen gebeuren, ik heb nog geen enkele vrouw ermee zien sjouwen. In ons geval, te kleine camper, is het overigens aan te raden 's nachts gewoon eruit te gaan naar het toiletgebouw. Houd hier rekening mee met de plek uitzoeken voor de camper!
Dan is het blijkbaar noodzakelijk om tijdens het toiletgebeuren zoveel mogelijk herrie te maken, waarschijnlijk is dit om te voorkomen dat iemand je hokje instapt omdat je deze niet opslot hebt gekregen. Waarschijnlijk vinden we over een tijdje dit gebruik ook heel normaal en zullen dat ons verdere leven zo doen. Is het voor iedereen duidelijk wanneer het toilet bezet is!
Het is ook heel sterk aan te raden voordat je op reis gaat, een yogacursus te hebben gevolgd. Dit komt van pas voor en na het douchen. De douches zijn allemaal anders, maar zijn voornamelijk gebouwd voor opnames met de verborgen camera.
De meeste hebben wel een haak om je spullen op te hangen, maar na aanzetten douche, blijkt dit geen goede plek te zijn.... Of het haakje kan hoogstens een slipje houden... Het is altijd aan te raden om vanaf een veilige plek eerst de straal te testen (warmte en richting). Want het is ook vaak zo dat natuurlijk jouw douche geen warm water heeft. Dan het uit- en aankleden (hier komt de yoga van pas): waneer er al een bankje aanwezig is, denk maar niet dat je erop kunt zitten, behalve de maten 34 onder ons, dus je moet het staand voor elkaar zien te krijgen. Uitkleden geeft nog niet zoveel problemen, vloer is dan nog meestal droog. De problemen dienen zich meestal pas na het douchen aan, natte vloer dus dat wordt balanceren op 1 been, yoga pose 'de boom', voet drogen, broekpijp eerst oprollen (anders even langer de boom aanhouden...blijven ademen) dan 1 been erdoor, oeps wand geraakt zijkantje, nat, drogen, de boom weer, verder met broekspijp, andere pijp hoog houden, been neerzetten maar broek hooghouden, andere kant, wederom de boom, als dat gelukt is, heb je toch mooi een yogahouding volledig uitgebuit.
Ik ga voor het gemak ervan uit dat je slippers aan hebt, anders ga je voor een andere yoga houding voor de sokken!
Vandaar dat hier iedereen in zn ochtendjas heen en weer lopen! Maar dat zijn natuurlijk allemaal stijve harken.
Dé campinggast
Ik begrijp nu ook hoe het voor Fried was, in de zolderwoning, ik heb nog nooit zo vaak mn hoofd gestoten! Een ezel is er niets bij.... Ook nog even tipje voor de kleine camperaars: je haar niet in een knot, vermijd elke vorm van hoogte!
Misschien is het ook geen slecht idee om voor vertrek de route uit te stippelen en vooral gericht op de temperatuur.. Wij hebben het trouwens even voor jullie gecheckt en inderdaad rond Malaga is het echt het warmst, richting binnenland en zeker Portugal atlantisch kust is al erg frisjes! Wij zitten voorlopig even rond Malaga!
Ik ga hier een sportschooltje zoeken om al die hapjes die we extra nemen om maar ons aan te passen aam de spaanse etenstijden en natuurlijk om mn perfect uitgevoerde boom te showen.

We hebben ook nwe hobby: stickersplakken op t campertje, moeten nog een naam bedenken voor 'm, nu kom ik niet verder dan Bonk of een flinke vloek..... Input welkom ;)

1. Janneke:
    6 december 2014
    Mooi omschreven haha, ik zie het helemaal voor me die yoga in zo'n te krappe douche ;-)
  2. Caroline:
    6 december 2014
    Heerlijk weer even een lach momentje!
    Ik ga zoeken naar tickets voor Málaga! Zoen
  3. Marijke:
    6 december 2014
    hahahaha hoe grappig is dit!!? Krijg de beelden niet meer van mn netvlies.
  4. Mattie, Fried en Teun:
    6 december 2014
    ik zal nog even de foto vd gemiddelde campinggast erbij plaatsen....
  5. Wendy:
    7 december 2014
    Haha, ja jij kan dat,maat kan fried ook die yoga houdingen? Ik dacht telkens... Mat Koopmans badjas.... Maar knap hoor, dan hoef je ook niet naar de sportschool... Wij zijn inderdaad ook daar geweest. We vonden t fantastisch. Bij jerez de la Frontera hebben we veel sherry s gedronken. Vorig jaar ook nog eens geweest met kids. Bij ronda in de buurt. Erg mooi! Veel
  6. Wendy:
    Veel plezier nog!!! Xxx
  7. Pauline en richard:
    7 december 2014
    Volgens mij zitten jullie nu vlak bij mijn oom en tante in de buurt! Ze hebben helaas net hun lunchroom/café verkocht.
  8. Pauline en richard:
    7 december 2014
    Je kunt ook zo'n strippers outfit kopen! Dan zitten de broekspijpen aan de zijkant met klittenband vast.
  9. Erwin Dijkerman:
    10 december 2014
    Hoi hoi, en ik wil nog wel gaan kamperen... ;-) Prachtig verhaal weer, wat kun je toch leuk schrijven Mattie. Een leuke naam voor jullie campertje .... nog even geen inspiratie. Jouw eigen ideeën zijn toch best leuk. Zou wel leuk zijn als de naam echt van jullie zelf afkomt. Zijn jullie het kamperen echt ff moe...., ik weet nog wel een heerlijk adresje in buurt... http://casaelnaranjo.nl Prachtige omgeving ook en het dorp Alora is ook prachtig. Groetjes en snel weer ff een leuk verhaaltje en foto's he ;-)
  10. Mattie, Fried en Teun:
    11 december 2014
    Strippersoutfit lijkt me zeker iets voor Fried ;)
    Tja Erwin, zo erg is t niet in t busje hoor, dat we b&b moeten hoor ;) je groeit vanzelf krom zodat je makkelijk erin past!
  11. Erwin Dijkerman:
    13 december 2014
    Ooh gelukkig maar ;-) Jullie zijn toch een beetje het test-team :-) Krom ben ik al .... dus ..! ;-) Krijg je de was wel op tijd droog? Dat lijkt me eigenlijk nog best een probleem.
  12. Mattie, Fried en Teun:
    13 december 2014
    zolang het zonnetje schijnt, geen probleem, is zo droog ;) heb je al een mooi busje gevonden?
  13. Veronique:
    15 december 2014
    Ha ha, ik zie t allemaal voor me en daarbij ook weer helemaal helder waarom ik niet zo of eigenlijk helemaal niet van kamperen hou :-)