Chaweng is geen Kaboem....

10 november 2013 - Koh Samui, Thailand

brommeren!Gisteren, 9 november van plaats en hotel gewisseld, nu zitten we in Chaweng, weer iets noordelijker, maar nog steeds op Koh Samui.

Het ziet er niet echt zo uit als op de foto's, maar het ontvangst was erg hartelijk, hier bij Baan Rom Mai. We werden meteen naar onze ventilator budget kamer gebracht, bijna de laatste, t.o. de wasserette, maar dan ook wel weer vlakbij het zwembad ;)

Daar zijn we meteen in gesprongen en krijgt een OK van dit testteam! Tijdens de taxirit naar het hotel, werden we niet echt blij van de omgeving en nu viel de kamer ook een beetje tegen, gelukkig is het zwembad met bedjes fijn. Terug in de kamer, bleek het buiten koeler te zijn, zelfs met fan op volle toeren. Dus hoogste tijd voor de wissel! En nu zitten we heerlijk koel in onze aircokamer ;) We hebben de omgeving verkend, maar dit is echt geen leuke plek, de meeste eettentjes hebben zelfs geen Thais eten!

Vandaag op pad geweest met een brommertje, super leuk! Die hebben we voor 2 dagen, dus morgen ook lekker rond crossen. We zijn het hele eiland rond geweest, alles gezien: tempel met gemummificeerde monnik, tempel met de big (gouden) buddah, nog tempeltje zus en zo, markt over gelopen, lekker gegeten natuurlijk, goed gezorgd voor de nodige koele drankjes, af en toe wat spatjes regen ook.

Wel knap dat we het enige niet leuke stukje gevonden hebben op Koh Samui, dat hebben we nu echt kunnen zien, alhoewel de mensen in het dorpje gisteren niet echt vriendelijk waren, maar ja, daar waren de Russen geland....  en we hadden wel een heel fijn Latte-koffie-tentje. Maar nu hebben we erg goed contact met de Pancake-bakker, net lekker eentje op allebei ;) En de mensen hier van het hotel zijn heel aardig, ook met kamer wisselen geen probleem (wel wat bij betalen natuurlijk), heel behulpzaam en heerlijk fruit/muesli/yoghurt ontbijt voor ons gemaakt, dus daar klagen we zeker niet over! Nee gisteren was dan een beetje tegenvaller, maar t brommertje heeft vandaag alles goed gemaakt, morgen weer! En dan even bedenken waar we overmorgen naar toe gaan, waarschijnlijk Koh Phangan.

Maar eerst lekker slapen in ons heerlijk koele airco bedje ;)

1. Erwin Dijkerman:
    10 november 2013
    Hiep hiep hallo, hiep hiep hallo Calimero (galm galm) Haha lachen! Heerlijk om zo de omgeving te verkennen. Heerlijk om jullie verhalen te volgen hoor! Tsssss ... een half jaar vakantie, zwijmel ..., zwijmel...!