op de culturele toer gestuurd

26 januari 2015 - Dénia, Spanje

castell de XativaJa we kregen op onze donder dat we teveel met de stoeltjes in de zon te lantefanteren zaten. Natuurlijk hebben we al veel cultuur 'gesnoven' zoals Valencia, Cadiz, een paar witte De la Frontera dorpjes en Servilla, maar tante Riet vond het niet genoeg. Dus hebben we meteen andere nederlandse campinggasten een autootje laten huren en ons laten meenemen naar verschillende plekjes, want die wilden ook Riet niet teleurstellen natuurlijk ;) Eerst naar Xavita, het dorpje bekeken en met het treintje helemaal naar boven naar het kasteel, natuurlijk wel op tijd terug voor een heerlijke lunch in het dorpje.Vervolgens naar Almansa waar een nog mooier kasteel stond, waar je ook nog helemaal in kon. Gisteren mochten we weer mee, dank Evert en Annet, deze keer het binnenland in naar Alcoy, het Anwbboekje meldde overigens dat er in april een mooie feestdag is, maar dat het verder niet de moeite waard zou zijn, een industriestadje. Nou klopt niets van, ja industrie, maar prachtige Jugendstiel huizen, een modern ondergrondse kunst-expositie en de goedkoopste lunch- menu del dia tot nu toe ;) Op de koop toe nog een kleine processie ook. Ik zal proberen de foto's erop te krijgen, maar de laatste weken is het echt prut met het internet hier :( Nou lieve Riet, wij hebben genoten van de tripjes, ik hoop, jij ook? Voorlopig moeten we het weer met de fietsjes doen en af en toe een tripje met de camper!

1. Benne Solinger www.Beninbeeld.nl:
    25 maart 2015
    Het lijkt Bali wel maar totaal andere achtergrond ... hier geen camera's maar ze weten precies waar je bent, willen weten wat je gaat doen, vinden dat je meer moet doen en dat dan wel alleen met hen... Eigenlijk willen ze geld verdienen..want het maakt hen verder niets uit, behalve bij een ceremonie, dan gaat er veel geld doorheen en zijn ze gastvrij..