Ja hoor, we zijn er nog wel!

19 januari 2015 - Dénia, Spanje

We krijgen al verschillende reacties van signalering van t busje in Deventer tot de vraag of we misschien verschrompelt zijn door de zon.. Om iedereen gerust te stellen: we zijn nog steeds in Spanje, om precies te zijn in Denia en het gaat allemaal muy bueno! Al hadden we vandaag wel weggespoeld kunnen zijn met alle nattigheid die vandaag uit de lucht kwam! Meteen even alle regenloze dagen ingehaald.... Blijkt ook dat sinds onze poetsmiep Fried het busje schoongemaakt heeft, daarbij ook de natuurlijke (en enige) kitrand (mos) van het dakluikje heeft verwijderd, we vanmorgen met lekkage zaten, daarbij was ik buiten al flink nat geblazen op mn fietsje richting sportschool door regen en flinke wind (mn hele regencapje ging de lucht in...) word je ook nog nat in het busje! Gelukkig viel t wel mee, hebben even flink kauwgom gekauwd en daarmee voorlopig het lek gedicht, voor de zekerheid ook maar een zeil erover. Wij kunnen weer droog slapen ;) Inmiddels zitten we alweer vanaf half december in Denia en hebben gisteren besloten tot ongeveer half maart hier op deze camping te blijven staan. Qua temperatuur is het hier sowieso het aangenaamste, ons plan Portugal blijft te koud. Daarbij hebben we al tot net in Portugal gekeken en is dit toch de prettigste camping. Daarna langzaam weer naar boven richting Nederland, het blijkt nl dat dit jaar heel Nederland Fried's verjaardag viert, zelfs de Koning (zeg maar Willy), tja dan moet het feestvarken er zelf natuurlijk ook zijn ;) Dus dat is de planning, maar ja, we hebben al wel meer planningen gewijzigd of zelfs overboord gegooid ;). We houden het hier in iedergeval dus prima uit: vanaf 10:00 uur is hier normaal gesproken al een lekker zonnetje om in te zitten, ik sjees dan meestal nog naar de sportschool, daarna met Fried en wat mede sportschoolgangers kopje koffie, boodschapjes, thuis koken (jawel!) zonnetje zitten (tot 16:00 uur), wandelen, lezen, yahtzee en de dag is alweer omgevlogen! En hier maken we het komen en gaan van verschillende campinggasten mee, vorige week hadden we nog een ex-collega, die net met pensioen was met leuke vrouw en grappige hond. Nu hebben we al een tijdje buren, kleine Duitser met grote Poolse vrouw, die met net te korte badjasjes rond lopen en voorlopig niet weggaan.... dus we hebben hier weer opnieuw de duitse muur opgebouwd, maar dan met doeken... Tja het is toch schrikken als je 's ochtends naar buiten kijkt en het eerste dat je ziet is dan het klokkenspel van je buurman..... daarbij zit ie constant stom te grijnzen en lijkt daarbij op een personage (serie moordenaar) uit een boek van King, dat ik net gelezen had. Dus je begrijpt, die doeken zijn eigenlijk niet genoeg..... Ondertussen krijgen we van alle vertrekkende gasten fijne spulletjes die ze niet meer mee willen/kunnen nemen, vergeleken bij die enorme Mobilehomes, ziet ons campertje er natuurlijk ook armetierig uit, geen cent te makken die 'jonge' lui.... krukjes, tafeltje, grondzeil, wifi-kaartjes (helaas slecht internet) en natuurlijk afscheidborrels, ook fijn, alleen de volgende ochtend wat minder.... Nou is trouwens ons zondagse eettentje (met de goede wifi) vd week afgebrand, betekent zelfs zondags nu zelf koken, moet niet gekker worden! Nah, ik denk dat we wel vervanging vinden, maar wel jammer, vooral voor de eigenaar natuurlijk, was heerlijk eten. Mochten jullie weer even niets horen, je weet waar we de komende tijd zitten, dus no worries ;) Zo en nu ga ik Fried weer eens even inmaken met yatzee!

1. M.J.Simons:
    19 januari 2015
    Hallo vakantiegangers!!!Ik had echt lang niks gehoord, maar alles is goed, lees ik. Alleen vind ik dat jullie niets moois gaan bekijken. Jullie slapen, sporten, eten luieren, gaan naar buurtjes en zo kan ik nog even doorgaan.Ik maar denken dat jullie alle oude culturen wilden leren kennen!!!
    Geniet maar de tijd schiet alweer op! Liefs van mij t. Riet.
  2. Janneke:
    19 januari 2015
    Fijn om weer van jullie te horen (lezen)! Xxx
  3. Mattie, Fried en Teun:
    20 januari 2015
    Hallo lieve Riet, ja voiral veel eten drinken natuurlijk, maar toch wel veel gezien hoor, alleen door t slechte internet moet ik vaak snel typen en verzenden en vergeet nog wel eens wat. We zijn paar dgn geleden met auto naar Oliva en Gandia gereden, heel mooi.En in dec zijn we al naar verschillende steden geweest: Caduz, Servilla, kust Portugal. Sowieso elje dag hier in Denia naar het prachtige historische centrum (wel voor koffie-croissant) ;) nee we genieten elke dag van het mooie land!
  4. Ans:
    20 januari 2015
    Leuk dat jullie je zo vermaken op die camping!!! Klinkt allemaal lekker relaxed! Vandaag is Rietje bij mij. Ze heeft net Melle opgehaald van school. IK zit nu in dagtherapoi. Ben nog flink van het padje. Zon vreemd hoofd. Ook heel eng want heb zulke steken dat ik ieder moment denk dat ik een hersenbloeding krijg. DOe ik toch echt zelf maar weet niet hoe!! KLoten! Nou liefie, niet teveel zorgen maken om mie. Komt echt allemaal weer goed net als de vorige keer!! KUsje!!!
  5. Veronique:
    21 januari 2015
    klinkt weer helemaal relaxed....hoewel ook best hard werken met elke dag koken en zo af en toe lekkages dichten ;-0
    xxx
  6. Erwin Dijkerman:
    23 januari 2015
    Hé wat fijn om weer van jullie te lezen en daarbij meekrijgen dat alles goed gaat met jullie. Kauwgum kauwen en daar een lekkage mee stoppen. Hahaha wat vindingrijk ;-) Getver die buurtjes :-) Ik hoop dat we nog ff een keer kunnen facetimen. Doeeeg!!