Weekje vasten

2 december 2013 - Koh Phangan, Thailand

Hallo allemaal!
Hier alles goed, vandaag 11 dagen (+ 5 kilo) geleden begonnen aan een detox/yoga retreat! Fried heeft niet aan het programma meegedaan maar mij wel natuurlijk gesteund ( vanaf het restaurant met een bord eten en een heerlijke friutshake voor de neus). Het was zwaar, maar ook veel relaxing: massage elke dag ( alhoewel dit thaise massage is en dus niet lekker ontspannend), herbal steam sauna, zwembad en op ons terras een lekker hangmat(tie). De yoga viel helaas tegen, dat was jammer, had ik me erg op verheugd. En de detoxers hadden een eigen detoxbar bij het zwembad, zag er leuk uit, maar daar regen we de meest smerige drankjes, maar allemaal super gezond natuurlijk. Ontzettend aardige staff weer, terwijl de eigenaren nogal arogant waren.
We hebben het hier erg naar ons zin gehad, ondanks dat dagelijks de stroom uitviel, een paar keer op de dag en we dus ook zonder fan (en internet!) zaten.
Leuke mensen leren kennen, die we vaker zullen gaan zien deze vakantie! De een, Etai, kookt binnenkort voor ons in zn nwe verblijf en de anderen, Xavier en Stefanie, nieuwe vriendenzien we in Bali en krijgen we duiklessen van :)
We hebben veel regen gehad, maar ook genoeg zon, zijn met het brommertje op pad geweest, maar hebben natuurlijk vooral veel gedaan waar we goed in zijn: relaxen ;) Maar weer hoogste tijd om verder te trekken. Morgen vertrekken we naar een resort, dat voor ons welbekend is, Lime 'n soda in Ban Tai - Thong Sala, ook hier op Koh Phangan. Daar gaan we ook nog een keer eten met  Christian, die de eerste dagen onze buurman was. Kortom, druk druk druk ;)
Er zat ook een groep russen hier, die waren 1 dag eerder met het 11 dgn programma gestart. Ik ontmoette ze eerst in de sauna en toen kreeg ik meer het gevoel van een Russische invasie, maar het bleken zelfs hele aardige Russen te zijn. En ook onze nieuwe buurvrouw, was een aardige russische. Dus ik heb mijn vooroordeel weer een beetje bijgesteld ;)

Hier ook geen last van de demonstraties, Bangkok ligt ook 1200km noordelijker. En daar zullen we ook niet naar toe gaan.
Het plan voor 4 januari staat natuurlijk nog niet helemaal vast, maar tot nu toe zijn we van plan om naar Maleisie te gaan per trein. (maar dit is plan 12.5, dus....) hebben nog even de tijd om erover na te denken!

1. Veronique:
    2 december 2013
    helemaal herboren?/ Leuk jullie nieuwe vrienden, altijd gezellig van die spontane nieuwe contacten.. En ben je 5 klo kwijt las ik....Zo he da's best veel!!! Hopelijk voel je je er goed bij en kun je er weer lekker tegenaan. Zoen voor jullie en goede reis alvast naar niuw stekkie