December

15 december 2021 - Dénia, Spanje

Zo tijd voor een update! December alweer en Kerst staat om de hoek te trappelen. Nou november kunnen we overslaan, wat een verschil met oktober qua weer zeg. Nat en koud. December begint veelbelovend. Ben meteen weer gaan zwemmen in de zee, maar die was flink afgekoeld in een maand...

IMG-20211201-WA0013

De sfeer op de camping is goed, al is het wel heel anders dan voor de corona, toen was het merendeel engels, maar sinds brexit mogen ze maar 3 mnd achtereen, dus komen ze in verschillende periodes. Nu zijn er veel duitsers en Fransen. En natuurlijk Nederlanders.

We vermaken ons nog goed hier. Ook Teun slaat zich er wel doorheen ;)

We wensen iedereen vast hele fijne feestdagen, ondanks de strengere maatregelen en nieuw kabinet, en een gezond maar vooral gelukkig 2022 ❤💋🥂

1. Andre:
    15 december 2021
    Prachtige foto's en veel gezelligheid met z'n allen daar in dat mooie Spanje.
    Hier gaat ook nog alles uitstekend, morgen krijgen we weer eens 'n typhoon over de eilanden maar die passeert ons ongeveer 350 km noordelijker dus we zullen waarschijnlijk alleen maar regen hebben voor 2 dagen, geen storm. Temperatuur blijft altijd rond de 30 graden, dus lekker.

Wij wensen jullie ook een hele fijne kerst en een voorspoedig 2022 toe.
    Blijf genieten!!

Groeten van Sheryle en André
  2. Mattie, Fried en Teun:
    15 december 2021
    Oei nou hopen dat t bij regen blijft!!!!!
  3. Andre:
    15 december 2021
    Haha... veel meer dan dat zal het niet worden.
    We hebben hier in het zuiden nooit stormen, alleen regen.
    Het huis is hoger gelegen in de straat, we hebben nu wel een hoop kleine kikkers in de tuin die tot leven komen. Hopelijk geen slangen... brrrrr.
  4. Mattie, Fried en Teun:
    18 december 2021
    Nou Andre, dat was een flinke typhoon 😨! Alles nog goed met jullie??!
  5. Els:
    15 december 2021
    Jullie ook fijne feestdagen op de gezellige, internationale camping in het zonnige Spanje..

Lieve groet, Els
  6. Mattie, Fried en Teun:
    18 december 2021
    Hallo Els, ga je nog wat doen met Kerst/Nieuwjaar? Het is vast mooi versierd in A'dam!!
  7. Andre:
    18 december 2021
    Hoi Mattie en Fried, ja... dat was zeker een flinke typhoon die over de Filipijnen heen raasde, maar hier in Davao City hadden we zelfs windstilte toen ze aan land ging 350 km. noordelijker (rond 18.00 uur) en dat bleef de hele nacht zo. Donderdag was trouwens wel een regenachtige dag, druilerig.
    Vrijdag begon de zon alweer te schijnen maarrrr... we hadden geen internet en geen telefoon meer. Heel raar, dan word je wakker en denk je: jeetje... alle telefoonlijnen (wij hebben 4 verschillende sim kaarten in onze mobieltjes en 1 op ons vaste nummer staan) zijn dood.
    Als er iets ernstigs gebeurt ga je dood. Hartinfarct, ernstig ongeluk, brand... aan alles denk je. Gelukkig gebeurde er niets.
    Er was echter 1 provider die wel dienst deed, alleen via internet dus niet via de telefoon en dat was Globe.
    Even gisteren mijn mails doorgenomen bij een vriend die Globe heeft en daarna was het een saaie dag. Vroeg naar bed gegaan.
    Vanochtend om 05.30u begonnen de telefoons ineens weer geluiden uit te braken.
    Heeee... we hebben internet maar nog zeer beperkt, geen foto's, geen mails en andere zaken. Gelukkig is dat in de loop van de dag beter geworden maar alles is nog zeer traag.
    Hopelijk is volgende week weer alles normaal. We zullen zien, we leven in een (zo genoemd) 3e wereldland en dan kun je dit soort dingen verwachten.

Met ons is verder alles uitstekend en ik hoop dat we dat zo kunnen houden natuurlijk.

Veel plezier verder in Spanje!!
  8. Mattie:
    Gelukkig!!! Geniet 💋
  9. Els:
    18 december 2021
    A'dam is mooi verlicht, maar er heerst niet echt een vrolijke stemming. Wij krijgen vanavond weer een persconferentie: strenge lockdown, alles dicht, behalve de essentiële winkels die blijven open. Heel triest voor de ondernemers en de culturele sector.
    !e kerstdag ga ik naar Thea en Wim. Thea is veel aan huis gebonden, Wim gaat steeds meer achteruit.
    2e kerstdag ga ik in de loop van de dag naar Natasja en Pepe. Cadeaus kopen is er niet meer bij als alles op slot gaat.
    Woensdag ben ik uitgenodigd bij Kim en Peter. Zo kom ik de dagen wel door.
    Dadelijk krijg ik een buurvrouw/vriendin te eten. Ik maak het mij makkelijk; heerlijke kreeftensoep gehaald, lekkere vishapjes bij de viswinkel bij mij in de buurt.
    Lieve groet, El,s